redfm935
» » Erich Kästner - Als Ich Ein Kleiner Junge War

Erich Kästner - Als Ich Ein Kleiner Junge War album mp3

Erich Kästner - Als Ich Ein Kleiner Junge War album mp3

Performer: Erich Kästner
Title: Als Ich Ein Kleiner Junge War
Released: 1978
Country: Germany
Style: Radioplay, Spoken Word
Category: Audiofiles
Album rating: 4.6
Votes: 425
Size MP3: 1123 mb
Size FLAC: 1688 mb
Size WMA: 1192 mb
Other formats: MP4 AIFF MMF DMF ASF AUD DXD

Tracklist

A Als Ich Ein Kleiner Junge War 29:40
B Als Ich Ein Kleiner Junge War 28:24

Companies, etc.

  • Phonographic Copyright (p) – Phonogram GmbH
  • Copyright (c) – Atrium Verlag
  • Printed By – DoH Grapic Design

Credits

  • Directed By – Michael Weckler
  • Illustration – Horst Lemke
  • Producer – Hans-Joachim Herwald
  • Voice Actor [Dr. Zimmermann] – Paul-Edwin Roth*
  • Voice Actor [Erich Kästner als Ewachsener] – Martin Held
  • Voice Actor [Erich Kästner als Kind] – Stephan Chreszinski
  • Voice Actor [Gartner] – Manfred Steffen
  • Voice Actor [Geschaftsfuhrer] – Herbert Mensching
  • Voice Actor [Onkel Franz] – F. J. Steffens*
  • Voice Actor [Seine Mutter] – Eva Brumby
  • Voice Actor [Tante Martha] – Charlotte Schellenberg
  • Voice Actor [und viele andere] – Unknown Artist
  • Voice Actor [und] – Albert Lichtenfeld, Lars Daniel, Lutz Schnell, Renate Weidner, Ursula Vogel, Veronika Weckler, Wolfgang Buresch

Barcode and Other Identifiers

  • Barcode: 0 28942 22014 0
  • Label Code: LC 0173
  • Rights Society: BIEM/STEMRA
  • Other: G | JB

Other versions

Category Artist Title (Format) Label Category Country Year
6434 328 Erich Kästner Als Ich Ein Kleiner Junge War ‎(LP) Fontana 6434 328 Germany 1978
6434 328 Erich Kästner Als Ich Ein Kleiner Junge War ‎(LP) Philips 6434 328 Germany 1978

It has been rumored that Erich Kästner's natural father was the family's Jewish doctor, Emil Zimmermann (1864–1953), but these rumors have never been substantiated. Kästner wrote about his childhood in his autobiography Als ich ein kleiner Junge war (1957, translated as When I Was a Little Boy). According to Kästner, he did not suffer from being an only child, had many friends, and was not lonely or overindulged. In his diary for 1945, published many years later, Kästner describes his shock at arriving in Dresden shortly after it was firebombed in February that year and finding it a pile of ruins in which he could recognise none of the streets or landmarks among which he had spent his childhood and youth.

Als ich ein kleiner Junge war. 2008.

Auf den Spuren Erich Kästners . Hyperion Hotel Dresden am Schloss. Places Dresden, Germany Travel and transportTour agent Erich Kästner: "Als ich ein kleiner Junge war" - Stadtrundgang. English (UK) · Русский · Українська · Suomi · Español.

Besonders dann, wenn wir mit ihnen Geduld haben, schreibt Erich Kästner in seinem Nachwort zu seinen n Als ich ein kleiner Junge war‹. Kästner, 1899 in Dresden geboren, erzählt von den Jahren 1907 bis 1914 in seiner Heimatstadt, aber auch sehr anschaulich von der Kindheit seiner Eltern und seiner Großeltern. Er beschreibt das Alltagsleben seiner Familie, die gesellschaftlichen Zwänge und Konventionen, das Treiben auf den Straßen und Plätzen Dresdens. Besonders liebevoll erinnert sich Erich Kästner an seine Mutter, der er mit diesem Buch ein Denkmal setzt.

Besonders liebevoll erinnert sich Erich Kästner an seine Mutter, der er mit diesem Buch ein Denkmal setzt. Vor allem aber ist "Als ich ein kleiner Junge war" eine Liebeserklärung an seine Mutter - eine Liebeserklärung, die auch dunkle Seiten nicht verschweigt und gerade deswegen so lebendig und glaubwürdig ist.

In diesem Buch will ich Kindern einiges aus meiner Kindheit erzählen. Nur einiges, nicht alles. Sonst würde es eines der dicken Bücher, die ich nicht mag, schwer wie ein Ziegelstein, und mein Schreibtisch ist schließlich keine Ziegelei. Erich Kästner hält, was er verspricht: Er erzählt von alltäglichen, lustigen, aber auch nachdenklich stimmenden Erlebnissen aus seiner Zeit als Großstadtjunge.

More by Erich Kästner. Emil und die Detektive: ein Comic. Kästner Erich. Download (pdf, 705 Kb) Donate Read. Epub FB2 mobi txt RTF. Converted file can differ from the original. If possible, download the file in its original format.

Are you sure you want to remove Als ich ein kleiner Junge war from your list? Als ich ein kleiner Junge war. by Erich Kästner. Published 1960 by Holt, Rinehart and Winston in New York.

Related to Erich Kästner - Als Ich Ein Kleiner Junge War

Marianne Loeser, Hansjürgen Weidlich - Ruth / Esther album mp3

Marianne Loeser, Hansjürgen Weidlich - Ruth / Esther download mp3

Released: 1964
Style: Religious, Radioplay
Unknown Artist - Asterix Und Maestria album mp3

Unknown Artist - Asterix Und Maestria download mp3

Released: 1992
Style: Radioplay
Erich Kästner - Das Doppelte Lottchen album mp3

Erich Kästner - Das Doppelte Lottchen download mp3

Released: 1974
Country: Germany
Style: Radioplay